Colau evita pronunciar-se sobre una investidura amb el suport de Valls
- TEMA:
- ELECCIONS MUNICIPALS 26M

"L'ideal seria que, en funció dels resultats, els possibles acords siguin el més amplis i estables possibles. I és lògic que siguin de forces d'esquerres, que som la suma més gran del consistori."
Colau ha insistit que "en absolut està escrit enlloc" que no es pugui sumar ERC i el PSC en el govern de Barcelona i ha posat com exemple que "ERC i el PSC tenen pactes en moltes ciutats de Catalunya".
"ERC i el PSC diuen que no és concebible que vagin junts, però ho estan fent en molts llocs de Catalunya."
També ha volgut remarcar que la possible proximitat d'unes eleccions catalanes no ha de ser cap obstacle per arribar a un acord de govern a la capital catalana.
"No permetré que Barcelona es supediti a l'independentisme o a l'antiindependentisme, ni als interessos de partit ni per uns possibles comicis electorals"
Preguntada sobre les seves preferències, en última instància, si el pacte a tres no fos possible, Colau ha insistit que ara és el moment de treballar per aconseguir el tripartit municipal.
"Barcelona s'ha de governar amb una majoria progressista el més àmplia possible i això és el que treballarem amb converses discretes els pròxims dies."
Colau també ha explicat que en la primera reunió amb Ernest Maragall només "vam acordar obrir converses" i de cap manera no es va abordar la qüestió de qui serà el pròxim alcalde de Barcelona
"Tenim el mateix nombre de regidors, 10, hi ha diferents elements, i ja ho veurem. Jo sí que li demanaria al senyor Maragall que siguem curosos, perquè comencem converses i entenc que cadascú mostri els seus desitjos, però el que no es pot fer és ficar en la boca dels altres coses quan tot just hem començat a parlar"
L'alcaldessa en funcions, d'altra banda, ha evitat pronunciar-se sobre la possibilitat de serinvestida amb el suport "sense condicions" ofert per Manuel Valls aquest dimecres, per evitar que el pròxim alcalde de la capital catalana sigui independentista.

Valls: "Hem d'escollir entre dos mals"
"Els barcelonins han votat i han dibuixat un escenari polític. Davant d'aquest escenari polític hem de trobar una solució i, entre dos mals, hem d'escollir.""L'única solució és que Ada Colau accepti de formar un govern amb Jaume Collboni, i nosaltres votarem perquè hi hagi aquesta solució."Esperem que ella estigui a l'alçada d'aquest moment històric. Jo no poso condicions. Li demano que pensi en els interessos de Barcelona."

Valls no pensa que les polítiques d'Ada Colau siguin millors que les de Maragall, "però, Ernest Maragall vol fer de Barcelona la palanca de la república catalana" i considera del tot prioritari evitar que sigui alcalde.
Collboni vol governar amb Colau

"És evident que la majoria dels barcelonins van votar opcions no independentistes ho van fer així. I també és evident que els regidors independentistes han baixat de 18 a 15.""O s'opta per un govern proindependència amb la senyora Colau i els independentistes o s'opta per un govern pro Barcelona, progressista, d'esquerres, amb els socialistes. Aquesta és la decisió."
Collboni també s'ha referit al suport sense condicions anunciat per Valls i ha reconegut que ofereix "un gran marge de maniobra per establir un programa de govern a favor de l'habitatge i les polítiques socials, que és el que la gent ha votat" a Barcelona.
"La gent ens demana més seguretat, polítiques d'habitatge, polítiques socials en els barris que més ho necessiten. El que no ens demana la gent és que continuem alimentant el procés, l'embolic, el conflicte i la inestabilitat, que és el que els independentistes han aportat al govern i a la situació política a Catalunya."
Maragall vol un govern amb Colau i JxCat


