La vicepresidenta del govern espanyol, Carmen Calvo, s'ha mostrat partidària, aquest matí, de continuar governant en solitari, repetint la fórmula iniciada arran de l'arribada a La Moncloa amb la moció de censura del mes de juny.
Calvo, que ha parlat a la Cadena Ser, ha afirmat: "Pensem que podem seguir amb aquesta fórmula que ja hem iniciat."
"Ho intentarem, perquè pensem que estem molt agraïts per moltes raons, però sobretot perquè creiem, com a partit i com a govern, que en un espai de temps molt curt la gent ens ha entès molt bé. Som el socialisme al qual li agrada governar per canviar coses, no deixem espai a l'esquerra als que havien arribat a la política, em refereixo a Unides Podem."
Es dona la circumstància que,
durant la nit electoral, quan ha comparegut davant la
seu de Ferraz per celebrar la victòria amb els militants i simpatitzants, Pedro Sánchez ha estat
rebut amb el crit "Amb Rivera, no".
Carmen Calvo, aquesta nit, celebrant els resultats del PSOE el 28A (Reuters)
Sánchez ha assegurat que havia entès el missatge, però alhora ha afirmat: "Nosaltres no farem com ells, que posen cordons sanitaris al Partit Socialista". No sembla, però, que una aliança amb Ciutadans sigui tampoc una opció que el PSOE tingui al cap.
Tampoc Cs ha mostrat cap predisposició a pactar amb el PSOE: aquest matí, al programa "Els matins" de TV3, la cap de llista per Barcelona, Inés Arrimadas, ha recordat que durant tota la campanya han estat "molt clars" i que són "la veu, ara, de milions de ciutadans que no volen un govern de Pedro Sánchez amb els independentistes i amb els populistes".